Menü

3 Nisan 2011 Pazar

Terimler, Kavramlar ve Kargaşa

Böyle bir LGBT sözlük yazıp (kalınca) sonra saçma sapan konuşanların kafasına kafasına bunla vurmak istiyorum. Neden mi ? Çünkü önüne gelen hesabı sorulmuyor diye ağzına sakız etmiş bir şekilde bilindik LGBT (Lezbiyen Gay Biseksüel Transseksüel/Travesti) terimlerinden tutun da bambaşka garip garip kavramlara kadar her türlü şeyi evirip çevirip kullanıyor. Söz konusu olan şey LGBT olunca nedense kimse çekinmiyor. Hayır madem bilmiyorsun kullanma ! Neden bilmediğin sanat terimleri hakkında atıp tutamıyorsan LGBT hakkında da konuşma bilmiyorsan !

Buna izin veren biraz da bu gruba giren insanlar maalesef. O yüzden öğrenelim öğretelim!Hemen örneklerde açıklayayım efendim.

Saçmalık 1: Gay misin Normal mi ?
Bu efsane soruyu Hülya Avşar Ata Demirer'e sorarken duymuştum ve sonrasında birçok yerde daha karşılaştım. Birincisi gay olmak ve normal olmak birbirini tamamlayan ya da zıt olan kavramlar değil ki sen bunları bir arada kullan. Gay kelime olarak ya da kavram olarak bilim olarak kabul ettiğiniz hiçbir yerde anormallik olarak geçmez ve tanımlanmaz. Evinde çamaşır bulaşık makinası kullanıyorsan, kanser babanı kemoterapiye götüryorsan, gay kelimesinin de anormallik olmadığını sana bilim söylediği zaman kusura bakma ama eşşşşşşek gibi kabul edeceksin hangi değerlere inanıyor olursan ol! Yoksa bulaşığını elinde yıka babana yas tutarken.

Saçmalık 2: Gay misin Erkek mi?
Bunu da nerde duydum bilmiyorum ama çok zor değil ara bulursun. Bunu diyen ilkinden beter çünkü herhalde şunu sanıyor: Gay olanın çükü birden olduğu yerden kopuyor ve mucizevi şekilde bir vajina belirip kadına dönüşüyor. Erkek olmak biyolojik olarak doğuştan penisle doğup çatır çatır testosteron salgılamaksa, kusura bakmayın ama birçoğunuzdan çok daha erkeğim. Yine dediğim gibi bilime inanmıyorsan hayatından çıkar bilimle ilgili herşeyi bakalım ne kadar hayatta kalabiliyorsun.

Saçmalık 3: Tedavi olmayı denedin mi?
Buna artık vücudumun hangi bölgesiyle güleyim kararsız kaldım o yüzden gülemedim. Tabi gayliği hastalık olarak tanımlamak direk bir devlet bakanı tarafından yapıldığı için vatandaşa laf söylemek düşmez mi ? Hemen efendim. Artık cidden bazı kavramların ne anlama geldiği öğrenmek zor birşey değil. Birçok insanın evinde ki devlet bakanı diyoruz milyarlar kazanıyorsun insanların ve hastalıklı olduğunu iddia ettiğin gaylerin verdiği vergilerden, internet var. Google'a ya da Wikipedia'ya (hadi ingilizce bilmiyorsun Vikipedia'ya o zaman) yaz bakalım bir eşcinsel nedir ne değildir? Koskoca dünya anlamış bunun normal ve sağlıklı bir kavram olduğunu, senin kendi iç dünyan cahil diye kalkıp neden bana hastalıklı muamelesi yapıyorsun ! Her türlü cahillik birgün aydınlanıyor neden bu konu bir türlü insanların kafasına girmiyor anlamıyorum gerçekten. Hayır sev ya da sevme: eşcinsellik hastalık değildir. Bu kadar ! Neye inanıyor olursan ol mavi nasıl yemek değil, böcek nasıl insan değilse, eşcinsellik de hastalık değildir. İnanmıyorsan güvenmiyorsan mağaranda mutlu bir yaşam dilerim sana sevgili homoerectus .

Peki o zaman o değildir bu değildir nedir eşcinsellik ?

Herhalde herkesin anladığı üzere aynı cinsten olana ilgi duyma durumudur. Evet ama milyonların anlamadığını şudur : Daha küçücük bir çocukken nasıl heteroseksüel bir erkek (Hülya Avşar dünyasındaki normal) bir kıza ilk olarak birşeyler hissetmeye başlarsa (artık çocuğa göre değişir o), eşcinsel bir kişi de, daha çocukken erkeklere ilgi duymaya başlar elinde olmadan. Küçücük çocuk ne anlasın hastalıktan ne anlasın ahlaksızlıktan ne anlasın kötülükten. Buna yönelim deniyor bilmeyenler için. Seçim değil yönelim. Neymiş SEÇİM DEĞİL YÖNELİM. Bunu tüm herkesi tutup silkeleye silkeleye suratına bağırsam, yine de biri çıkar seçim der. Şaka gibi !

Kısacası aynı cinse ilgi duyma yönelimidir. Benim için daha 3 yaşındayken anladığım durum. Anasınıfında neden herkes Ece'ye biterken ben Çağrı'nın kuyruğunun dibindeydim hiç düşündünüz mü acaba ana sınıfı öğretmenlerim :)

Evet herkes benim gibi cin olmuyor bazıları geç anlıyor falan filan ama bu şu gerçeği değiştirmiyor: Yönelimin bu yönde oldu değiştiremezsin! Nasıl heteroseksüel bir insan karşı cinse ilgi duyduğundan adı gibi eminse, eşcinsel biri de kendi cinsine ilgi duyduğundan aynı şekilde emindir. O yüzden kızlar çocuk ilgi göstermiyorsa bırakın peşini. Erkeklerin durumu daha karışık ondan onlara lafım yok.

Şunları yazmak bile komik yani hala tercih, seçim, yok hastalıkmış... Ama işte birileri çıkıp bunları söylüyor ki biz de yazmak zorunda kalıyoruz. Sana soruyorum ey insan, biri sana çıkıp da gözün var diye hastalıklı dese ne yapardın bu kadar doğal olduğunu bile bile ? Durumun vahimliğini anlayanlara selamlar anlamayanlara öpücükler. Tamam sınavım var hadi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder